Osnovnošolec, srednješolec, študent. Za vas smo poiskali najugodnejšo banko v letu 2018! Osnovnošolec, srednješolec, študent. Za vas smo poiskali najugodnejšo banko v letu 2018! Mladim prvo banko najpogosteje izberejo starši, velikokrat, ko so še otroci. Pri tej izbiri največkrat ostanejo, tudi če je ponudba pri drugi banki ugodnejša. Pa je to pametno za denarnico? Ni. Zato smo se med 15 bankami odločili poiskati najugodnejšo za osnovnošolce, srednješolce in študente!
Mami, igral bi klavir! Mi plačaš šolanje? Mami, igral bi klavir! Mi plačaš šolanje? Vsak četrti otrok se uči igrati klavir, vsak osmi pa kitaro ali violino. Bi bil rad vaš otrok med njimi? Glasbeno izobraževanje stane od 250 do celo 1.400 evrov na leto. Kako pa izbrati šolo?
Mini vodnik: kako študirati in tekmovati na ameriški univerzi? Mini vodnik: kako študirati in tekmovati na ameriški univerzi? Plavalna olimpijka Sara Isaković, košarkarski reprezentant Luka Vončina in nekdanji selektor moške odbojkarske reprezentance Luka Slabe so po srednji šoli odšli v ZDA, kjer so študij kombinirali z vrhunskim športom in svoje univerze zastopali na študentskih tekmovanjih. Kako torej na študij v tujino in ne bankrotirati?
Reportaža s 3. poletne finančne šole: Mami, oči, to sem se naučil v štirih dneh o financah   Reportaža s 3. poletne finančne šole: Mami, oči, to sem se naučil v štirih dneh o financah   Na enem mestu smo združili, kaj vse so se mladi naučili na 3. poletni finančni šoli. Letos jo je obiskalo 25 mladih, starih od 11 do 18 let. Obiskali smo banko, družbo za upravljanje, ljubljansko borzo, ekonomsko fakulteto in študentski servis. Spoznali smo tudi življenje komedijanta Saša Stareta, milijonarja Damiana Merlaka, glasbenika Primoža in Boštjana iz Siddharte ter zvezdo na Instagramu Gajo Prestor. Kaj vse se je dogajalo, smo spremljali prek www.financna-sola.si.   
To so najstniki z več 10 tisoč sledilci To so najstniki z več 10 tisoč sledilci Tristan - krompirček, Gaja, Žan in Nejc imajo po več 10 tisoč sledilcev na družbenih omrežjih. Kako so si odprli vrata do kariere na spletu in ali s tem že kaj služijo?
To so državni prvaki iz finančne pismenosti. Bravo! To so državni prvaki iz finančne pismenosti. Bravo! Na 4. državnem tekmovanju iz finančne pismenosti za mlade, ki se o osebnih financah učijo v okviru projekta Mladi in denar, se je pomerilo 66 dijakov in učencev s 23 šol. Prvaki so Nino Sajič z OŠ Koseze, Gregor Lončar z Ekonomske šole Celje in Vita Volgemut z II. gimnazija Maribor. Naj učitelji pa so Lorieta Pečoler z OŠ Koseze, Metka Bombek z Ekonomske šole Celje in Jerneja Kučina z Gimnazije Jesenice. Čestitamo!
Mladi poleti zaslužijo tudi po več tisoč evrov. Kako do dela? Mladi poleti zaslužijo tudi po več tisoč evrov. Kako do dela? Dvaindvajsetletna Ajda je s počitniškim delom v wellness centru skupno zaslužila približno 2.300 evrov, Anja v ZDA več kot tri tisočake, Ana pa od 200 do 500 evrov na mesec. Kakšno delo si je pametno izbrati in s katerim lahko zaslužite največ?

Krožek mladi in denar na kar 72 šolah

avtor 18.12.2013  07:00  Dopolnjeno: 22.08.2014 10:13
Na razpis revije Moje finance za izvajanje krožka finančnega opismenjevanja mladih v osnovnih in srednjih šolah se je prijavilo kar 72 šol in 108 učiteljev; januarja prvi seminar za učitelje, jeseni pa že krožek.

Na reviji Moje finance smo prejšnji mesec prek razpisa povabili šole k prijavi na izvajanje krožka finančnega opismenjevanja. Na razpis se je prijavilo kar 72 šol. O tem, kako preživeti z žepnino, zaslužiti kakšen dodaten evro, kateri poklic izbrati, kje in kako varčevati, kako si postaviti različne finančne cilje in jih uresničiti, kako odpreti podjetje in podobno, bodo prek krožkov odkrivali učenci osnovnih šol od sedmega do devetega razreda in dijaki srednjih šol, torej otroci, stari od približno 13 do 18 let. »Nad številom prijav šol smo prijetno presenečeni, tudi nad odzivom in vprašanji, ki smo jih prejeli. To je tudi potrditev, da šole želijo učencem in dijakom ponuditi nekaj, kar jim bo olajšalo pot v samostojnost,« je navdušen Matjaž Nidorfer, urednik revije Moje finance in pobudnik akcije finančnega opismenjevanja mladih prek krožkov v šolah.

prvaliga.jpg.o.600px.jpg

Zakaj so sprejeli izziv

Finančna pismenost in upravljanje denarja sta danes nekaj, s čimer se srečujemo vsak dan. To je tako, kot znati hoditi, brati, se vesti. S tem znanjem bodo mladi uspešnejši in se bodo laže izognili čerem trga, kjer danes vse preveč posameznikov postane lahek plen »trgovcev z novci«, razmišlja Simon Kragelj, ravnatelj osnovne šole Frana Erjavca v Novi Gorici, ki se je prijavila na razpis. »Ko smo prejeli vabilo k sodelovanju, smo bili zaradi poplave takšnih ali drugačnih ponudb zunanjih izvajalcev šolam v prvem hipu nekoliko zadržani, a vsebina ponudbe je bila zelo zanimiva in nam ni dovolila, da bi jo preprosto potisnili v pozabo,« je še povedal.

»Šola je tudi prostor, kjer se mladi pripravijo na življenje,« se strinja Marija Verbič, ravnateljica ljubljanske srednje zdravstvene šole, na kateri je letos vpisanih 1.024 dijakov. »Zelo smo veseli vaše pobude, da se šola vključi v projekt finančnega opismenjevanja mladih. Učitelji nismo samo tisti, ki hodimo v razred in iz tega, na šolah se izvaja tudi veliko projektov tako domačih kot tujih ponudnikov,« nam je povedala.

»Glede na izkušnje, ki jih imamo z našimi dijaki, menim, da jih bo krožek zanimal,« pravi Marija Verbič, ravnateljica srednje zdravstvene šole v Ljubljani.

Motivirani učitelji, motivirana mladina

Krožek finančnega opismenjevanja na šolah bodo vodili učitelji. Da bodo ti sploh lahko izvajali krožek, bomo zanje najprej organizirali usposabljanje. Prvo bo že januarja, sledila bodo še tri. Izobraževanja bodo vodili izbrani neodvisni osebni finančni svetovalci, in sicer Samo Lubej, Mitja Vezovišek, Tina Puncer in strokovnjakinja za kadre Laura Smrekar. Vsi omenjeni so tudi avtorji priročnika za učitelje, ki ga bodo učitelji prejeli na izobraževanju. Da je zanimanje za krožek precejšnje, dokazuje tudi število prijavljenih učiteljev - teh je kar 108. Nekatere šole so se na razpis prijavile s četico učiteljev, tudi s petimi, šestimi, celo sedmimi. Ena takšnih šol je srednja zdravstvena šola iz Ljubljane, ki je k projektu pristopila s sedmimi učitelji. »Projektu so se pridružili učitelji iz vseh strokovnih aktivov. Določili smo tudi koordinatorico. Vaša ponudba se nam je zdela dobra, zato smo se vanjo tudi vključili v tako velikem številu, naši učitelji, ki so se prijavili, so motivirani, da projekt na šoli z dijaki dobro izpeljejo,« pravi ravnateljica Marija Verbič.

MF-mladinovinarji-125x60.1387216744.png.o.600px.jpg.o.600px.jpg

Kako bodo izvajali

Kako se bo izvajal krožek finančnega opismenjevanja v šolah, je odvisno tudi od samih šol in učiteljev. Na srednji zdravstveni šoli v Ljubljani ne razmišljajo le o krožku, ampak bi radi osebne finance vključili tudi v druge predmete, nam je povedala ravnateljica Marija Verbič. »Izkušnje kažejo, da znanja upravljanja denarja dijaki v naših kurikulih ne pridobijo, zato smo se odločili, da bomo pridobljene vsebine vključili v program. Za vse dijake, ki pa bodo zainteresirani za dodatno ponudbo, pa bomo organizirali krožek finančnega opismenjevanja, kjer se bodo pripravili na izzive, s katerimi se srečujejo v življenju,« razlaga ravnateljica Marija Verbič.

Zdi se, da ravnateljev ne skrbi preveč, kako motivirati učence in dijake za prijavo na krožek. »Upravljanje denarja mlade zanima,« je prepričan ravnatelj Simon Kragelj. Odziva učencev sicer še niso merili, a ga bodo spomladi. »Pričakujemo ugoden odziv, saj kot razumemo pobudnike projekta in kakor sami načrtujemo, izvajanje ne bo suhoparno podajanje vedenja o financah,« pravi. Zanimivo delo in dogajanje ob krožkih, kot so tekmovanja, vključitev zunanjih strokovnjakov »iz prakse«, obisk finančnih institucij, bodo po Kragljevem mnenju pripomogli k privlačnosti krožka. »Prav to danes potrebujejo naši učenci - spoznavanje sveta osebnih financ skozi igro, projektno delo, medpredmetno povezovanje, atraktivnost izvajanja in zavzetost učitelja do več in višje ravni znanja,« našteva.

Ravnateljica Marija Verbič pričakuje, da bomo dobro pripravili izobraževanje, prav tako, da bomo ponudili neka izhodišča, kako motivirati dijake za to dejavnost. A glede na njihove izkušnje jih to ne skrbi preveč. »Glede na izkušnje, ki jih imamo z našimi dijaki, ocenjujem, da jih bo ta tematika zanimala in da bomo lahko oblikovali dobro skupino dijakov, ki bodo želeli dodatna znanja. To potrjujejo tudi naši rezultati,« pojasnjuje.

»S tem znanjem bodo mladi uspešnejši in se bodo lažje izognili čerem trga, kjer danes vse preveč posameznikov postane lahek plen

Dileme in vprašanja

Ker s finančnim krožkom orjemo ledino, se seveda med prijavljenimi pojavljajo tako vprašanja kot dileme. Kaj če ne bo denarja za izvajanje krožka ali če ne bo dovolj zanimanja med učenci in dijaki za krožek, kakšne so sankcije za šole, če kljub udeležbi na usposabljanju krožka ne bi izvedle, so bila največkrat postavljena vprašanja. »Sankcij ni. Vsi si prizadevamo, da bi mladini ponudili pozitiven projekt. Nikogar ne moremo in niti ne želimo prisiliti, da sodeluje, če sam tega noče,« odgovarja Nidorfer.

Mladini se lahko približamo le z zanimivo vsebino krožka in dodatnimi vsebinami, ki bodo prilagojene njim. V ta namen pripravljamo mesečno prilogo Mladi in denar, nagradne natečaje in izzive, uganke, intervjuje z znanimi Slovenci, dodatno zabavno vsebino objavljamo tudi profilu Mladi in denar na Facebooku in na spletni strani ( [mojefinance.finance.si] ). Nekatere vsebine bomo pripravljali tudi z mladimi, da iz prve roke spoznamo njihovo razmišljanje o denarju in s tem povezanih tematikah.

Na naš razpis in naslovno temo prejšnjega meseca Juhu, učili se bomo o denarju se niso odzvali le učitelji in šole, ampak tudi starši, knjižničarji, tudi plesni učitelji, v precejšnjem številu pa še finančniki, bančniki... Nekateri bi si želeli poučevati krožek na šolah. Čeprav so njihovi nameni dobri, pa smo se odločili, da krožek lahko vodijo le učitelji na šolah, ker imajo pedagoška znanja. Dobili smo tudi vprašanja, zakaj gre projekt v smeri učenja in izobraževanja učiteljev o financah, in ne nasprotno, da bi se finančniki naučili pedagoških znanj. Naš cilj je, da s projektom pokrijemo čim več šol, za kar pa je neodvisnih osebnih finančnih svetovalcev premalo.

Informacija je znanje, je pred davnimi časi dejal Albert Einstein, zato v novo leto vstopamo s projektom, ki bo mladim, pa tudi njihovim staršem, učiteljem, odprl oči, dal informacije in znanja, ki jim bodo koristila pri upravljanju njihove denarnice. Nevednost je božje prekletstvo, znanje je krilo, s katerim lahko poletimo v nebesa, pa lahko dodamo še razmišljanje Williama Shakespearja.

0
Komentiraj

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.