(v živo) 21 dni preživeti s 100 evri ni mala malica (v živo) 21 dni preživeti s 100 evri ni mala malica Trboveljski dijaki, ki so tri tedne preživeli na delovni praksi na Portugalskem, so pred začetkom delovne prakse dobili vsak po 100 evrov žepnine. Že takoj so začeli načrtovati, kako bodo dobljeni znesek razporedili – za hrano, pijačo, oblačila, spominke ... Kakšno je njihovo končno »finančno poročilo«? Kako jim je šlo?
(v živo) TOP 6: Kaj videti, kupiti in poskusiti v Lizboni? (v živo) TOP 6: Kaj videti, kupiti in poskusiti v Lizboni? Že skoraj teden dni spremljamo sedem dijakov in dijakinj iz Trbovelj na delovni praksi na Portugalskem. Tokrat so si privoščili enodnevni izlet v glavno mesto – Lizbono! Kaj nam priporočajo? Kakšne so cene?
Mladi v tonah plastike vidijo podjetniški potencial! Mladi v tonah plastike vidijo podjetniški potencial! Samo v Evropski uniji vsako leto proizvedemo kar 58 milijonov ton plastike. Zgolj 40 odstotkov se je reciklira. »To je nesprejemljivo, želimo prispevati svoj delež in rešitve,« menita dijaka Gimnazije Vič Peter in Una, ki skupaj s svojimi sošolci izdelujeta aplikacijo za pravilno ločevanje odpadne embalaže in plastenko iz enotnih materialov.
(v živo) Sedem dijakov na Portugalskem pred finančnim izzivom! (v živo) Sedem dijakov na Portugalskem pred finančnim izzivom! Trboveljski dijaki Barbara, Laura, Ivana, Taja, Marko, Ina in Lucija, ki so se pri rednem pouku učili vodenja osebnih financ, so ta hip že trdno na portugalskih tleh. Tri tedne bodo daleč stran od doma v mestu Braga opravljali prakso. Bo njihova žepnina sploh »zdržala«? Kakšne (finančne) načrte imajo?
(galerija) Žiga, Peter in Matej so novi državni prvaki iz finančne pismenosti (galerija) Žiga, Peter in Matej so novi državni prvaki iz finančne pismenosti V sredo je na ljubljanski ekonomski fakulteti potekalo 5. državno tekmovanje iz finančne pismenosti za osnovne, srednje poklicne šole in gimnazije. Udeležilo se ga je 63 tekmovalcev.
(mladi in denar) Med počitnicami do evrov in pokojninske dobe  (mladi in denar) Med počitnicami do evrov in pokojninske dobe  Mladi, že odštevate dneve do brezskrbnih poletnih počitnic? Itak, vsi jih. A naj letošnje počitnice ne bodo samo za poležavanje, pohajkovanja in igranje igric. Meseca, ki prihajata, sta priložnost za nova znanja, izkušnje in zaslužek! Zaslužite lahko tudi 10 evrov in več na uro ... Pa ne pozabite, delo se vam šteje v pokojninsko dobo. Kako se pripraviti na svoj (prvi) pogovor za delo?
(Finančna šola za najstnike) 6 večnih nasvetov, da bodo finance pod kontrolo (Finančna šola za najstnike) 6 večnih nasvetov, da bodo finance pod kontrolo Na vsake toliko časa se splača obnoviti osnove osebnih financ. Povzemamo nekaj glavnih ugotovitev, ki so jih predavatelji predali 71 mladim finančni šoli za najstnike.

Krožek mladi in denar na kar 72 šolah

avtor 18.12.2013  07:00  Dopolnjeno: 22.08.2014 10:13
Na razpis revije Moje finance za izvajanje krožka finančnega opismenjevanja mladih v osnovnih in srednjih šolah se je prijavilo kar 72 šol in 108 učiteljev; januarja prvi seminar za učitelje, jeseni pa že krožek.

Na reviji Moje finance smo prejšnji mesec prek razpisa povabili šole k prijavi na izvajanje krožka finančnega opismenjevanja. Na razpis se je prijavilo kar 72 šol. O tem, kako preživeti z žepnino, zaslužiti kakšen dodaten evro, kateri poklic izbrati, kje in kako varčevati, kako si postaviti različne finančne cilje in jih uresničiti, kako odpreti podjetje in podobno, bodo prek krožkov odkrivali učenci osnovnih šol od sedmega do devetega razreda in dijaki srednjih šol, torej otroci, stari od približno 13 do 18 let. »Nad številom prijav šol smo prijetno presenečeni, tudi nad odzivom in vprašanji, ki smo jih prejeli. To je tudi potrditev, da šole želijo učencem in dijakom ponuditi nekaj, kar jim bo olajšalo pot v samostojnost,« je navdušen Matjaž Nidorfer, urednik revije Moje finance in pobudnik akcije finančnega opismenjevanja mladih prek krožkov v šolah.

prvaliga.jpg.o.600px.jpg

Zakaj so sprejeli izziv

Finančna pismenost in upravljanje denarja sta danes nekaj, s čimer se srečujemo vsak dan. To je tako, kot znati hoditi, brati, se vesti. S tem znanjem bodo mladi uspešnejši in se bodo laže izognili čerem trga, kjer danes vse preveč posameznikov postane lahek plen »trgovcev z novci«, razmišlja Simon Kragelj, ravnatelj osnovne šole Frana Erjavca v Novi Gorici, ki se je prijavila na razpis. »Ko smo prejeli vabilo k sodelovanju, smo bili zaradi poplave takšnih ali drugačnih ponudb zunanjih izvajalcev šolam v prvem hipu nekoliko zadržani, a vsebina ponudbe je bila zelo zanimiva in nam ni dovolila, da bi jo preprosto potisnili v pozabo,« je še povedal.

»Šola je tudi prostor, kjer se mladi pripravijo na življenje,« se strinja Marija Verbič, ravnateljica ljubljanske srednje zdravstvene šole, na kateri je letos vpisanih 1.024 dijakov. »Zelo smo veseli vaše pobude, da se šola vključi v projekt finančnega opismenjevanja mladih. Učitelji nismo samo tisti, ki hodimo v razred in iz tega, na šolah se izvaja tudi veliko projektov tako domačih kot tujih ponudnikov,« nam je povedala.

»Glede na izkušnje, ki jih imamo z našimi dijaki, menim, da jih bo krožek zanimal,« pravi Marija Verbič, ravnateljica srednje zdravstvene šole v Ljubljani.

Motivirani učitelji, motivirana mladina

Krožek finančnega opismenjevanja na šolah bodo vodili učitelji. Da bodo ti sploh lahko izvajali krožek, bomo zanje najprej organizirali usposabljanje. Prvo bo že januarja, sledila bodo še tri. Izobraževanja bodo vodili izbrani neodvisni osebni finančni svetovalci, in sicer Samo Lubej, Mitja Vezovišek, Tina Puncer in strokovnjakinja za kadre Laura Smrekar. Vsi omenjeni so tudi avtorji priročnika za učitelje, ki ga bodo učitelji prejeli na izobraževanju. Da je zanimanje za krožek precejšnje, dokazuje tudi število prijavljenih učiteljev - teh je kar 108. Nekatere šole so se na razpis prijavile s četico učiteljev, tudi s petimi, šestimi, celo sedmimi. Ena takšnih šol je srednja zdravstvena šola iz Ljubljane, ki je k projektu pristopila s sedmimi učitelji. »Projektu so se pridružili učitelji iz vseh strokovnih aktivov. Določili smo tudi koordinatorico. Vaša ponudba se nam je zdela dobra, zato smo se vanjo tudi vključili v tako velikem številu, naši učitelji, ki so se prijavili, so motivirani, da projekt na šoli z dijaki dobro izpeljejo,« pravi ravnateljica Marija Verbič.

MF-mladinovinarji-125x60.1387216744.png.o.600px.jpg.o.600px.jpg

Kako bodo izvajali

Kako se bo izvajal krožek finančnega opismenjevanja v šolah, je odvisno tudi od samih šol in učiteljev. Na srednji zdravstveni šoli v Ljubljani ne razmišljajo le o krožku, ampak bi radi osebne finance vključili tudi v druge predmete, nam je povedala ravnateljica Marija Verbič. »Izkušnje kažejo, da znanja upravljanja denarja dijaki v naših kurikulih ne pridobijo, zato smo se odločili, da bomo pridobljene vsebine vključili v program. Za vse dijake, ki pa bodo zainteresirani za dodatno ponudbo, pa bomo organizirali krožek finančnega opismenjevanja, kjer se bodo pripravili na izzive, s katerimi se srečujejo v življenju,« razlaga ravnateljica Marija Verbič.

Zdi se, da ravnateljev ne skrbi preveč, kako motivirati učence in dijake za prijavo na krožek. »Upravljanje denarja mlade zanima,« je prepričan ravnatelj Simon Kragelj. Odziva učencev sicer še niso merili, a ga bodo spomladi. »Pričakujemo ugoden odziv, saj kot razumemo pobudnike projekta in kakor sami načrtujemo, izvajanje ne bo suhoparno podajanje vedenja o financah,« pravi. Zanimivo delo in dogajanje ob krožkih, kot so tekmovanja, vključitev zunanjih strokovnjakov »iz prakse«, obisk finančnih institucij, bodo po Kragljevem mnenju pripomogli k privlačnosti krožka. »Prav to danes potrebujejo naši učenci - spoznavanje sveta osebnih financ skozi igro, projektno delo, medpredmetno povezovanje, atraktivnost izvajanja in zavzetost učitelja do več in višje ravni znanja,« našteva.

Ravnateljica Marija Verbič pričakuje, da bomo dobro pripravili izobraževanje, prav tako, da bomo ponudili neka izhodišča, kako motivirati dijake za to dejavnost. A glede na njihove izkušnje jih to ne skrbi preveč. »Glede na izkušnje, ki jih imamo z našimi dijaki, ocenjujem, da jih bo ta tematika zanimala in da bomo lahko oblikovali dobro skupino dijakov, ki bodo želeli dodatna znanja. To potrjujejo tudi naši rezultati,« pojasnjuje.

»S tem znanjem bodo mladi uspešnejši in se bodo lažje izognili čerem trga, kjer danes vse preveč posameznikov postane lahek plen

Dileme in vprašanja

Ker s finančnim krožkom orjemo ledino, se seveda med prijavljenimi pojavljajo tako vprašanja kot dileme. Kaj če ne bo denarja za izvajanje krožka ali če ne bo dovolj zanimanja med učenci in dijaki za krožek, kakšne so sankcije za šole, če kljub udeležbi na usposabljanju krožka ne bi izvedle, so bila največkrat postavljena vprašanja. »Sankcij ni. Vsi si prizadevamo, da bi mladini ponudili pozitiven projekt. Nikogar ne moremo in niti ne želimo prisiliti, da sodeluje, če sam tega noče,« odgovarja Nidorfer.

Mladini se lahko približamo le z zanimivo vsebino krožka in dodatnimi vsebinami, ki bodo prilagojene njim. V ta namen pripravljamo mesečno prilogo Mladi in denar, nagradne natečaje in izzive, uganke, intervjuje z znanimi Slovenci, dodatno zabavno vsebino objavljamo tudi profilu Mladi in denar na Facebooku in na spletni strani ( [mojefinance.finance.si] ). Nekatere vsebine bomo pripravljali tudi z mladimi, da iz prve roke spoznamo njihovo razmišljanje o denarju in s tem povezanih tematikah.

Na naš razpis in naslovno temo prejšnjega meseca Juhu, učili se bomo o denarju se niso odzvali le učitelji in šole, ampak tudi starši, knjižničarji, tudi plesni učitelji, v precejšnjem številu pa še finančniki, bančniki... Nekateri bi si želeli poučevati krožek na šolah. Čeprav so njihovi nameni dobri, pa smo se odločili, da krožek lahko vodijo le učitelji na šolah, ker imajo pedagoška znanja. Dobili smo tudi vprašanja, zakaj gre projekt v smeri učenja in izobraževanja učiteljev o financah, in ne nasprotno, da bi se finančniki naučili pedagoških znanj. Naš cilj je, da s projektom pokrijemo čim več šol, za kar pa je neodvisnih osebnih finančnih svetovalcev premalo.

Informacija je znanje, je pred davnimi časi dejal Albert Einstein, zato v novo leto vstopamo s projektom, ki bo mladim, pa tudi njihovim staršem, učiteljem, odprl oči, dal informacije in znanja, ki jim bodo koristila pri upravljanju njihove denarnice. Nevednost je božje prekletstvo, znanje je krilo, s katerim lahko poletimo v nebesa, pa lahko dodamo še razmišljanje Williama Shakespearja.

* Marja Milič je odgovorna urednica revije Moje finance in vodja finančnega opismenjevanja Finančna šola
0
Komentiraj

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.