(v živo) 21 dni preživeti s 100 evri ni mala malica (v živo) 21 dni preživeti s 100 evri ni mala malica Trboveljski dijaki, ki so tri tedne preživeli na delovni praksi na Portugalskem, so pred začetkom delovne prakse dobili vsak po 100 evrov žepnine. Že takoj so začeli načrtovati, kako bodo dobljeni znesek razporedili – za hrano, pijačo, oblačila, spominke ... Kakšno je njihovo končno »finančno poročilo«? Kako jim je šlo?
(v živo) TOP 6: Kaj videti, kupiti in poskusiti v Lizboni? (v živo) TOP 6: Kaj videti, kupiti in poskusiti v Lizboni? Že skoraj teden dni spremljamo sedem dijakov in dijakinj iz Trbovelj na delovni praksi na Portugalskem. Tokrat so si privoščili enodnevni izlet v glavno mesto – Lizbono! Kaj nam priporočajo? Kakšne so cene?
Mladi v tonah plastike vidijo podjetniški potencial! Mladi v tonah plastike vidijo podjetniški potencial! Samo v Evropski uniji vsako leto proizvedemo kar 58 milijonov ton plastike. Zgolj 40 odstotkov se je reciklira. »To je nesprejemljivo, želimo prispevati svoj delež in rešitve,« menita dijaka Gimnazije Vič Peter in Una, ki skupaj s svojimi sošolci izdelujeta aplikacijo za pravilno ločevanje odpadne embalaže in plastenko iz enotnih materialov.
(v živo) Sedem dijakov na Portugalskem pred finančnim izzivom! (v živo) Sedem dijakov na Portugalskem pred finančnim izzivom! Trboveljski dijaki Barbara, Laura, Ivana, Taja, Marko, Ina in Lucija, ki so se pri rednem pouku učili vodenja osebnih financ, so ta hip že trdno na portugalskih tleh. Tri tedne bodo daleč stran od doma v mestu Braga opravljali prakso. Bo njihova žepnina sploh »zdržala«? Kakšne (finančne) načrte imajo?
(galerija) Žiga, Peter in Matej so novi državni prvaki iz finančne pismenosti (galerija) Žiga, Peter in Matej so novi državni prvaki iz finančne pismenosti V sredo je na ljubljanski ekonomski fakulteti potekalo 5. državno tekmovanje iz finančne pismenosti za osnovne, srednje poklicne šole in gimnazije. Udeležilo se ga je 63 tekmovalcev.
(mladi in denar) Med počitnicami do evrov in pokojninske dobe  (mladi in denar) Med počitnicami do evrov in pokojninske dobe  Mladi, že odštevate dneve do brezskrbnih poletnih počitnic? Itak, vsi jih. A naj letošnje počitnice ne bodo samo za poležavanje, pohajkovanja in igranje igric. Meseca, ki prihajata, sta priložnost za nova znanja, izkušnje in zaslužek! Zaslužite lahko tudi 10 evrov in več na uro ... Pa ne pozabite, delo se vam šteje v pokojninsko dobo. Kako se pripraviti na svoj (prvi) pogovor za delo?
(Finančna šola za najstnike) 6 večnih nasvetov, da bodo finance pod kontrolo (Finančna šola za najstnike) 6 večnih nasvetov, da bodo finance pod kontrolo Na vsake toliko časa se splača obnoviti osnove osebnih financ. Povzemamo nekaj glavnih ugotovitev, ki so jih predavatelji predali 71 mladim finančni šoli za najstnike.

Mladi zmagovalec ECB tekmovanja: »Pomembno je razumeti v kakšnem stanju je država in katere reforme so potrebne!«1

19-letni Aljoša Polajžar, eden izmed zmagovalcev letošnjega nacionalnega dijaškega tekmovanja Evropske centralne banke (Generacija €uro), je spoznal, da sta ekonomsko in finančno znanje zelo koristni ter dolgoročni življenjski naložbi tako za posameznika kot za družbo nasploh ...

Čeprav velja prepričanje, da mladi začenjajo o financah razmišljati šele, ko dobijo v roke svojo prvo »pravo« položnico, je na drugi strani za to tematiko kar precej zanimanja. Kar 28 ekip dijakov slovenskih srednjih šol se je v letošnjem šolskem letu med seboj »udarilo« v znanju ekonomije in denarne politike na nacionalnem tekmovanju Generacije €uro. O tekmovanju in njegovem pomenu ter osebnih spoznanjih smo se pogovarjali z vedoželjnim Aljošo Polajžarjem iz zmagovalne ekipe II. gimnazije Maribor, v kateri so bili še Gregor Aničić, Gregor Ekart in Domen Ulbl, njihova mentorica pa je bila doc. dr. Lidija Kodrin.

Tekmovanje Evropske centralne banke? Sliši se izjemno prestižno, za kakšno tekmovanje pravzaprav gre?

Gre za tekmovanje iz znanja ekonomije, ki poteka tudi v ostalih članicah monetarne unije. Tekmovanje poteka v dveh oblikah, in sicer lahko tekmuješ na nacionalnem nivoju z ekipami iz tvoje države (nacionalno tekmovanje), ali pa na mednarodnem tekmovanju, kjer tekmuješ z ekipami iz drugih držav. Moja ekipa se je prijavila na nacionalno tekmovanje, na katerem je skupaj sodelovalo 28 ekip iz slovenskih srednjih šol. Tekmovanje je potekalo v treh fazah - novembra smo reševali spletni kviz v povezavi z monetarno politiko in delovanjem ECB-ja, do 6. februarja pa smo morali napisati strokovni esej dolg do 2000 besed, v katerem smo se postavili v čevlje ECB-ja in za mesec marec na podlagi strokovnih argumentov napovedali temeljno obrestno mero za evro območje. Na podlagi eseja je strokovna komisija izbrala 6 najboljših ekip, ki so nato svoje argumente predstavile tudi v ustnem zagovoru v mesecu aprilu na Banki Slovenije. Še isti dan je sledila odločitev komisije o zmagovalcu in posledično naše slavje.

Kakšen je pomen tovrstnega tekmovanja?

Tekmovanje pa seveda ni samo sebi namen in ima po mojem mnenju tudi širšo-dolgoročno vlogo, in sicer da mlade generacije seznani s pomenom monetarne unije, ki je seveda ključen del velikega povezovalnega evropskega projekta 21. stoletja. S tem bodo prihajajoče generacije morda bolj naklonjene temu projektu in ga bodo tudi boljše razumele.

Slika-2.1433771798.jpg.s.960px.jpg

Zakaj si se odločil sodelovati na tekmovanju?

Za sodelovanje sem se odločil, ker se mi je tekmovanje zdelo zelo zanimivo in je prav tako predstavljalo izziv, kako znanje pridobljeno v šoli uporabiti tudi v širšem ekonomskem kontekstu. Prav tako pa je bila spodbuda tudi glavna nagrada (potovanje v ECB) in referenca za prihodnost, ki pride z zmago.

Kakšna znanja ste morali udeleženci pokazati na tekmovanju?

Pokazati smo morali znanja predvsem iz področja makroekonomije. Iz kazalcev (trendov) stopnje inflacije, gospodarske rasti, brezposelnosti, stopnje potrošnje, kreditiranja, vrednosti valute (predvsem Euro-US Dolar) in monetarnih agregatov, smo morali utemeljiti stopnjo obrestne mere, ki je ostala na rekordno nizki ravni 0,05 %, kot smo v eseju tudi napovedali in utemeljili.

Ste imeli kakšne posebne priprave?

Posebnih priprav nismo imeli. Seznanili smo se samo s pravili tekmovanja, zahtevami in primeri iz prejšnjih let. V programu mednarodne mature, ki je precej aplikativno naravnan, smo dobili skoraj vsa potrebna znanja za pisanje eseja in predvsem razumevanja problematike. Tudi samo pisanje ekonomskega eseja ni predstavljalo ničesar novega, saj se v programu mednarodne mature ocene pri ekonomiji pridobijo izključno s pisanjem tudi po 4 strani dolgih esejev kot odgovor na eno ekonomsko vprašanje. Dodatna znanja o monetarnih agregatih in izrednih ukrepih centralne banke, kot npr. »quantitative easing«, pa smo dobili iz literature namenjeni za tekmovanje. Tukaj gre zahvala tudi naši mentorici doc. dr. Lidiji Kodrin, ki nas je v dveh letih naučila vse te ekonomske vsebine ter nas seznanila s tekmovanjem in ter vso gradivo zanj zbrala v šolski spletni učilnici.

Slika-3.1433771750.jpg.s.960px.jpg

Kaj ti pomeni zmaga na tem tekmovanju? Za kakšno "trofejo" pravzaprav gre, jo boš morebiti lahko kje unovčil?

Zmaga na tekmovanju mi v prvi vrsti pomeni dokaz, da sem pridobil znanje ekonomije, ki mi pomaga vsaj na osnovnem nivoju razumeti delovanje ekonomije v makroekonomskem kontekstu. Upam, da bo uspeh moč unovčiti v prihodnosti kot referenco za pridobitev kakšne delovne prakse, ali za prednost v sodelovanju v kakšnih raziskovalnih projektih.

Česa pomembnega si se o financah, ekonomiji naučil med šolanjem, pripravami na tekmovanje?

Najpomembnejše se mi zdi, da sem spoznal osnove delovanja ekonomije in tako boljše razumem trenutne razmere v državi in kakšen je kratkoročni in srednjeročni pomen reform, ki jih vlade izpeljujejo ali poizkušajo izpeljati. Na ravni osebnih financ in ravnanja z denarjem pa se niti ne naučiš veliko. Menim, da nas tega niti ne more naučiti šola, ampak se tega učimo skozi naše izkušnje. Z zrelostjo in večjo odgovornostjo tudi pride odgovornejše ravnanje z denarjem. Znanje ekonomije pa zagotovo pride prav, če kdaj v življenju razmišljamo o ustanovitvi podjetja (s. p).

Se ti zdijo finance v naših življenjih pomembne?

Razumevanje financ in ekonomije se mi zdi zelo pomembno, saj s tem znanjem boljše razumemo v kakšnem stanju je država in katere reforme so potrebne, da bomo na dolgi rok vsi živeli bolje. Znanje ekonomije je meni dalo predvsem razumevanje koncepta trajnostnega razvoja družbe in vpogled v dolgoročne korake (reforme), ki jih kot država moramo narediti, da bodo tudi prihajajoče generacije živele dobro. Žal pa opažam, da tega znanja in razumevanja v družbi primanjkuje, kar pa prinaša tudi nerazumevanje potrebnih reform, npr. pokojninske reforme, privatizacije ter ustvarjanje konkurenčnejšega okolja za poslovanje. Tako je te reforme politično zelo težko izpeljati, ker so zaradi nepopolnega razumevanja pri velikem delu volilnega telesa nepriljubljene. Malo ljudi vidi pomembnost dolgoročnega učinka teh reform. Tako si resnično želim, da bomo v prihodnih letih, desetletjih kot družba dozoreli in se bomo znali s strokovnimi argumenti soočiti z izzivi trajnostnega razvoja in namesto populističnih odločitev, sprejemali strokovne odločitve, ki bodo dobre za dolgoročni razvoj države.

Gimnazija je tako rekoč za tabo, v »žepu« imaš mednarodno maturo, kakšne so tvoje ambicije? Te morebiti mika »zaplavati« v poslovne vode?

Tako je, že 15. maja sem odpisal zadnji maturitetni izpit, tako da sem na počitnicah že 3 tedne. Trenutno ne razmišljam o ustanovitvi lastnega podjetja, vendar pa želim poudariti, da mlade podjetnike ter tudi vsa ostala mala in srednje velika podjetja zelo podpiram, saj menim, da so in bodo prav ta podjetja pomembno gonilo našega razvoja. Jaz si želim predvsem pridobiti dobro izobrazbo na področju prava ali ekonomije in nato tudi prispevati svoje ideje in znanja k razvoju Slovenije. Ali pa delovati kot strokovnjak v okviru evropske unije, morda tudi kot ekonomist, ki dela na Evropski centralni banki (to bi bilo res odlično). V vsakem primeru pa čutim dolžnost do države Slovenije, ki mi je skozi sistem omogočila dobro izobraževanje, zato tudi upam, da bom kdaj lahko nekaj vrnil nazaj državi.

1
Komentiraj

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.