(intervju) Kako je 29-letni Slovenec brez službe postal kriptomilijonar (intervju) Kako je 29-letni Slovenec brez službe postal kriptomilijonar Na spletu je cel kup zgodb mladih o tem, kako so postali milijonarji, ne da bi dvignili mezinček. Sliši se sanjsko, kajne?
Za kazen pa brez žepnine! Za kazen pa brez žepnine! Včasih starši preprosto ne vedo, kako ukrotiti svoje otroke, in posegajo po zares drastičnih ukrepih. »hišni zapor« je zdaj le dodatek, bolj boli odvzem tehnike, najbolj pa udari odvzem žepnine, pravi 17-letni maks.
Preverite, kakšne podjetniške čudeže so ustvarili mladi v le 24 urah Preverite, kakšne podjetniške čudeže so ustvarili mladi v le 24 urah Ne boste verjeli, kakšne inovativne ideje kapnejo mladim v 24 urah! Izumili so naročnino za ležišča, iznašli center za igranje igric, cocktomat in cocktailjado – mešanje koktajlov iz cockte, pa tudi inovativno prodajo osnovnih kosov oblačil prek družbenih omrežij. Za svoje ideje so dobili tisočaka in tudi možnost sodelovanja s podjetjem pri dejanski izvedbi.
Štoparske zgodbe: kako dva meseca potovati in za to porabiti le stotaka Štoparske zgodbe: kako dva meseca potovati in za to porabiti le stotaka Čeprav se zdi, da nihče ne potuje več z avtoštopom, se motite. Gea je s fantom za dvomesečno potovanje iz Slovenije do Maroka za prevoz odštela le 100 evrov, Jure je prepotoval Balkan z le 20 evri, urban pa do Ukrajine skoraj ni porabil centa.
Vroči jeziki za mlade. kaj se najbolj splača znati? Vroči jeziki za mlade. kaj se najbolj splača znati? Znanje tujih jezikov je postalo vrednota, ki šteje v življenju in poklicu. več jezikov znaš – več veljaš! mladi se tega zavedajo, zato se jezikov pridno učijo. zanimivo pa je, da nekateri začnejo že pri osmih mesecih starosti.
Mladi, ki so videli skoraj ves svet. Kako jim je to uspelo? Mladi, ki so videli skoraj ves svet. Kako jim je to uspelo? Nekateri mladi se lahko pohvalijo, da so pri svojih 20 letih videli že kar nekaj sveta. Kako si lahko to privoščijo? Delajo in varčujejo. Številni pa se vseeno za daljše počitnice priklopijo staršem, saj je to bolj udobno in ugodno. Pofirbcali smo, kako bodo mladi preživeli 10 tednov počitnic.
Študentje v 24 urah ustvarili podjetniški »čudež« Študentje v 24 urah ustvarili podjetniški »čudež« Čempijons, L'mone, Powerpuff in Žabice oziroma 4 ekipe podjetnih študentov, ki so na dogodku Innovative All-nighter nekaterim dobro poznanim podjetjem zgolj v 24 urah kot »na pladnju« postregle zmagovite in izvirne rešitve za njihove blagovne znamke.

3 zlata pravila, ki se jih Slovenci nočemo držati

avtor 16.02.2016  22:00  Dopolnjeno: 16.02.2016 22:30

Vsakemu posamezniku na leto v povprečju odteče več kot 1.200 evrov zaradi slabih finančnih odločitev. Da bi se to v prihodnje spremenilo, se je o upravljanju denarja začela izobraževati že tretja generacija učiteljev, ki bodo na svojih šolah vodili krožek Mladi in denar. Katera so zlata tri pravila, ki bi jih morali usvojiti mladi?

1. pravilo

Ne sme denar vladati nam, temveč moramo mi obvladovati njega. Denar mora delati, kar si želimo, in nam prinašati zadovoljstvo. Za to je treba vnaprej načrtovati tako, da vedno porabimo manj, kot zaslužimo.

2. pravilo

Treba se je zaščititi pred tveganji. Načrtovanje je temelj. Žal se v življenju pogosto zgodi nepričakovano. Naj nas to ne preseneti! Večje izdatke, kot so dopust, rojstni dnevi, večji nakupi, je zato treba načrtovati vnaprej in poskrbeti za varnostno rezervo.

3. pravilo

Razmišljajte o prihodnosti, delujte danes. Človek brez ciljev je kot podjetje brez vizije. A vedno se vse ne izteče tako, kot smo načrtovali. Zato je treba biti prilagodljiv. Končni cilj bo dosežen, ko boste lahko prihodke enega meseca uporabili za financiranje izdatkov v prihodnjem, poudarja osebni finančni svetovalec in predavatelj Mitja Vezovišek.

Slovenci se teh pravil pogosto ne držimo, zato nam denar uhaja na vseh koncih in krajih. Vezovišek je izračunal, da zaradi tega povprečni Slovenec izgubi več kot 1.200 evrov na leto. Denar nam uide zaradi nespametnega trošenja, ker plačujemo dražjo elektriko, telekomunikacije, obresti, nespametna zavarovanja in še marsikaj, pa se tega sploh ne zavedamo.

Novih 45 učiteljev

Revija Moje finance v sodelovanju s strokovnjaki nadaljuje izobraževanje učiteljev, ki potem na svojih šolah vodijo krožek Mladi in denar. Tokratnega izobraževanja, že tretje leto zapored, se je udeležilo novih 45 učiteljev s 30 šol iz vse Slovenije. Tako je v projekt finančnega opismenjevanja mladih vključenih že skoraj 200 učiteljev s 120 osnovnih in srednjih šol. In kakšni so vtisi novopečenih učiteljev po prvem izobraževanju?

Silvija Sambt, OŠ Fokovci: »Kompleksnost številnih finančnih produktov in zmanj­ševanje državnih izdatkov za socialne transferje bosta v prihodnosti zahtevala finančno pismenega posameznika, da bi se lahko uspešno spopadel z življenjskimi izzivi. Tako življenjska znanja, kot je upravljanje denarja, bi otrok moral dobiti že v družini. A kaj, če so vzorci ravnanja v tej osnovni celici slabi? To je tudi razlog, da sem se udeležila izobraževanj na področju finančne pismenosti.«

Livija Rojc Štremfelj, Agencija LARS, Zavod za kulturo, izobraževanje in svetovanje: »Pripadam generaciji, ki je bila ena prvih, ki je po redno končanem študiju imela že precej manj možnosti za pripravništva in poznejšo zaposlitev. V tej situaciji smo se po sili razmer naučili, da ne gre več računati na to, da bo nekdo poskrbel za nas in nas bodo službe kar čakale. Medtem ko sem se jaz morala tega naučiti po sili razmer, pa tega današnji mladini, po zaslugi programa finančnega opismenjevanja mladih, ne bo treba, saj bodo te vsebine lahko spoznali v šoli kot del formalnega izobraževanja.«

Suzana Mihec, Waldorfska šola Maribor: »Ena izmed nalog, ki naj bi jih vsak otrok obvladal, je finančna pismenost. Vendar te današnji šolski sistem otrokom ne zagotavlja. Zato sem iskala in našla rešitev s pomočjo moža - seminar o finančnem opismenjevanju mladih. Zdaj je na vrsti učenje, ne poučevanje; in tega se nadvse veselim. Moja želja je, da v prihodnjem šolskem letu, ko s svojimi 21 nadobudneži napredujem v višji razred, začnem finančno opismenjevanje v razredu.«

Irena Dolenc, Župnijska Karitas Kranj: »V preteklosti sem bila učiteljica ekonomskih predmetov, zdaj se že šesto leto kot prostovoljka Karitasa srečujem z odraslimi, ki bi lahko živeli bolje, če bi bili bolj podkovani v osebnih financah. Njihovo finančno nepismenost podedujejo njihovi otroci, ki jim niti šola ne da potrebnih finančnih znanj. Želim, da bi moje svetovanje preraslo v sistematično izobraževanje otrok, mladine in odraslih.«

Tatjana Dominić Radivojević, OŠ Ivana Babiča Jagra, Marezige: »V času, ko vsi razmišljamo o zaposlitvah, prihodnosti mladih generacij in vse hitrejših družbenih spremembah, bi naše otroke morali najprej funkcionalno opismeniti, jim ozavestiti znanje kot kapital in že v osnovnošolskem izobraževanju približati temelje finančne pismenosti. V življenju je veliko stvari, ki se nam zdijo samo po sebi umevne, potem pa ugotovimo, da ni tako.«

0
Komentiraj

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.