(v živo) 21 dni preživeti s 100 evri ni mala malica (v živo) 21 dni preživeti s 100 evri ni mala malica Trboveljski dijaki, ki so tri tedne preživeli na delovni praksi na Portugalskem, so pred začetkom delovne prakse dobili vsak po 100 evrov žepnine. Že takoj so začeli načrtovati, kako bodo dobljeni znesek razporedili – za hrano, pijačo, oblačila, spominke ... Kakšno je njihovo končno »finančno poročilo«? Kako jim je šlo?
(v živo) TOP 6: Kaj videti, kupiti in poskusiti v Lizboni? (v živo) TOP 6: Kaj videti, kupiti in poskusiti v Lizboni? Že skoraj teden dni spremljamo sedem dijakov in dijakinj iz Trbovelj na delovni praksi na Portugalskem. Tokrat so si privoščili enodnevni izlet v glavno mesto – Lizbono! Kaj nam priporočajo? Kakšne so cene?
Mladi v tonah plastike vidijo podjetniški potencial! Mladi v tonah plastike vidijo podjetniški potencial! Samo v Evropski uniji vsako leto proizvedemo kar 58 milijonov ton plastike. Zgolj 40 odstotkov se je reciklira. »To je nesprejemljivo, želimo prispevati svoj delež in rešitve,« menita dijaka Gimnazije Vič Peter in Una, ki skupaj s svojimi sošolci izdelujeta aplikacijo za pravilno ločevanje odpadne embalaže in plastenko iz enotnih materialov.
(v živo) Sedem dijakov na Portugalskem pred finančnim izzivom! (v živo) Sedem dijakov na Portugalskem pred finančnim izzivom! Trboveljski dijaki Barbara, Laura, Ivana, Taja, Marko, Ina in Lucija, ki so se pri rednem pouku učili vodenja osebnih financ, so ta hip že trdno na portugalskih tleh. Tri tedne bodo daleč stran od doma v mestu Braga opravljali prakso. Bo njihova žepnina sploh »zdržala«? Kakšne (finančne) načrte imajo?
(galerija) Žiga, Peter in Matej so novi državni prvaki iz finančne pismenosti (galerija) Žiga, Peter in Matej so novi državni prvaki iz finančne pismenosti V sredo je na ljubljanski ekonomski fakulteti potekalo 5. državno tekmovanje iz finančne pismenosti za osnovne, srednje poklicne šole in gimnazije. Udeležilo se ga je 63 tekmovalcev.
(mladi in denar) Med počitnicami do evrov in pokojninske dobe  (mladi in denar) Med počitnicami do evrov in pokojninske dobe  Mladi, že odštevate dneve do brezskrbnih poletnih počitnic? Itak, vsi jih. A naj letošnje počitnice ne bodo samo za poležavanje, pohajkovanja in igranje igric. Meseca, ki prihajata, sta priložnost za nova znanja, izkušnje in zaslužek! Zaslužite lahko tudi 10 evrov in več na uro ... Pa ne pozabite, delo se vam šteje v pokojninsko dobo. Kako se pripraviti na svoj (prvi) pogovor za delo?
(Finančna šola za najstnike) 6 večnih nasvetov, da bodo finance pod kontrolo (Finančna šola za najstnike) 6 večnih nasvetov, da bodo finance pod kontrolo Na vsake toliko časa se splača obnoviti osnove osebnih financ. Povzemamo nekaj glavnih ugotovitev, ki so jih predavatelji predali 71 mladim finančni šoli za najstnike.

3 zlata pravila, ki se jih Slovenci nočemo držati

avtor 16.02.2016  22:00  Dopolnjeno: 16.02.2016 22:30

Vsakemu posamezniku na leto v povprečju odteče več kot 1.200 evrov zaradi slabih finančnih odločitev. Da bi se to v prihodnje spremenilo, se je o upravljanju denarja začela izobraževati že tretja generacija učiteljev, ki bodo na svojih šolah vodili krožek Mladi in denar. Katera so zlata tri pravila, ki bi jih morali usvojiti mladi?

1. pravilo

Ne sme denar vladati nam, temveč moramo mi obvladovati njega. Denar mora delati, kar si želimo, in nam prinašati zadovoljstvo. Za to je treba vnaprej načrtovati tako, da vedno porabimo manj, kot zaslužimo.

2. pravilo

Treba se je zaščititi pred tveganji. Načrtovanje je temelj. Žal se v življenju pogosto zgodi nepričakovano. Naj nas to ne preseneti! Večje izdatke, kot so dopust, rojstni dnevi, večji nakupi, je zato treba načrtovati vnaprej in poskrbeti za varnostno rezervo.

3. pravilo

Razmišljajte o prihodnosti, delujte danes. Človek brez ciljev je kot podjetje brez vizije. A vedno se vse ne izteče tako, kot smo načrtovali. Zato je treba biti prilagodljiv. Končni cilj bo dosežen, ko boste lahko prihodke enega meseca uporabili za financiranje izdatkov v prihodnjem, poudarja osebni finančni svetovalec in predavatelj Mitja Vezovišek.

Slovenci se teh pravil pogosto ne držimo, zato nam denar uhaja na vseh koncih in krajih. Vezovišek je izračunal, da zaradi tega povprečni Slovenec izgubi več kot 1.200 evrov na leto. Denar nam uide zaradi nespametnega trošenja, ker plačujemo dražjo elektriko, telekomunikacije, obresti, nespametna zavarovanja in še marsikaj, pa se tega sploh ne zavedamo.

Novih 45 učiteljev

Revija Moje finance v sodelovanju s strokovnjaki nadaljuje izobraževanje učiteljev, ki potem na svojih šolah vodijo krožek Mladi in denar. Tokratnega izobraževanja, že tretje leto zapored, se je udeležilo novih 45 učiteljev s 30 šol iz vse Slovenije. Tako je v projekt finančnega opismenjevanja mladih vključenih že skoraj 200 učiteljev s 120 osnovnih in srednjih šol. In kakšni so vtisi novopečenih učiteljev po prvem izobraževanju?

Silvija Sambt, OŠ Fokovci: »Kompleksnost številnih finančnih produktov in zmanj­ševanje državnih izdatkov za socialne transferje bosta v prihodnosti zahtevala finančno pismenega posameznika, da bi se lahko uspešno spopadel z življenjskimi izzivi. Tako življenjska znanja, kot je upravljanje denarja, bi otrok moral dobiti že v družini. A kaj, če so vzorci ravnanja v tej osnovni celici slabi? To je tudi razlog, da sem se udeležila izobraževanj na področju finančne pismenosti.«

Livija Rojc Štremfelj, Agencija LARS, Zavod za kulturo, izobraževanje in svetovanje: »Pripadam generaciji, ki je bila ena prvih, ki je po redno končanem študiju imela že precej manj možnosti za pripravništva in poznejšo zaposlitev. V tej situaciji smo se po sili razmer naučili, da ne gre več računati na to, da bo nekdo poskrbel za nas in nas bodo službe kar čakale. Medtem ko sem se jaz morala tega naučiti po sili razmer, pa tega današnji mladini, po zaslugi programa finančnega opismenjevanja mladih, ne bo treba, saj bodo te vsebine lahko spoznali v šoli kot del formalnega izobraževanja.«

Suzana Mihec, Waldorfska šola Maribor: »Ena izmed nalog, ki naj bi jih vsak otrok obvladal, je finančna pismenost. Vendar te današnji šolski sistem otrokom ne zagotavlja. Zato sem iskala in našla rešitev s pomočjo moža - seminar o finančnem opismenjevanju mladih. Zdaj je na vrsti učenje, ne poučevanje; in tega se nadvse veselim. Moja želja je, da v prihodnjem šolskem letu, ko s svojimi 21 nadobudneži napredujem v višji razred, začnem finančno opismenjevanje v razredu.«

Irena Dolenc, Župnijska Karitas Kranj: »V preteklosti sem bila učiteljica ekonomskih predmetov, zdaj se že šesto leto kot prostovoljka Karitasa srečujem z odraslimi, ki bi lahko živeli bolje, če bi bili bolj podkovani v osebnih financah. Njihovo finančno nepismenost podedujejo njihovi otroci, ki jim niti šola ne da potrebnih finančnih znanj. Želim, da bi moje svetovanje preraslo v sistematično izobraževanje otrok, mladine in odraslih.«

Tatjana Dominić Radivojević, OŠ Ivana Babiča Jagra, Marezige: »V času, ko vsi razmišljamo o zaposlitvah, prihodnosti mladih generacij in vse hitrejših družbenih spremembah, bi naše otroke morali najprej funkcionalno opismeniti, jim ozavestiti znanje kot kapital in že v osnovnošolskem izobraževanju približati temelje finančne pismenosti. V življenju je veliko stvari, ki se nam zdijo samo po sebi umevne, potem pa ugotovimo, da ni tako.«

0
Komentiraj

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.