(finančna šola) Preverite, kaj bi najstniki naredili z 10 tisočaki (finančna šola) Preverite, kaj bi najstniki naredili z 10 tisočaki Ker odraslim primanjkuje zamisli, kam z denarjem, smo preverili, kaj bi z 10 tisočaki naredili najstniki.
(galerija) Žiga, Peter in Matej so novi državni prvaki iz finančne pismenosti (galerija) Žiga, Peter in Matej so novi državni prvaki iz finančne pismenosti V sredo je na ljubljanski ekonomski fakulteti potekalo 5. državno tekmovanje iz finančne pismenosti za osnovne, srednje poklicne šole in gimnazije. Udeležilo se ga je 63 tekmovalcev.
(mladi in denar) Med počitnicami do evrov in pokojninske dobe  (mladi in denar) Med počitnicami do evrov in pokojninske dobe  Mladi, že odštevate dneve do brezskrbnih poletnih počitnic? Itak, vsi jih. A naj letošnje počitnice ne bodo samo za poležavanje, pohajkovanja in igranje igric. Meseca, ki prihajata, sta priložnost za nova znanja, izkušnje in zaslužek! Zaslužite lahko tudi 10 evrov in več na uro ... Pa ne pozabite, delo se vam šteje v pokojninsko dobo. Kako se pripraviti na svoj (prvi) pogovor za delo?
Prvo mesto v denarnem kvizu osvojila Slovenija! Prvo mesto v denarnem kvizu osvojila Slovenija! Zmago sta si v Bruslju priborili najstnici Zala Kacafura Stanič in Sanja Feltrin iz Osnovne šole Dušana Muniha iz Mosta na Soči.
(mladi in denar) Na počitnicah do zastonj postelje ali celo hiše (mladi in denar) Na počitnicah do zastonj postelje ali celo hiše Sliši se sanjsko – potuješ po svetu in spiš zastonj. Včasih to sicer vključuje tudi kakšno protiuslugo, kot je čuvanje živali ali kar hiše. Poiskali smo nekaj brezplačnih možnosti potovanja, ki ne vključujejo spanja na tujem travniku ali pod mostom. Primerno tako za mlade kot bolj avanturistične družine.
(Finančna šola za najstnike) 6 večnih nasvetov, da bodo finance pod kontrolo (Finančna šola za najstnike) 6 večnih nasvetov, da bodo finance pod kontrolo Na vsake toliko časa se splača obnoviti osnove osebnih financ. Povzemamo nekaj glavnih ugotovitev, ki so jih predavatelji predali 71 mladim finančni šoli za najstnike.
Osnovnošolec, srednješolec, študent. Za vas smo poiskali najugodnejšo banko v letu 2018! Osnovnošolec, srednješolec, študent. Za vas smo poiskali najugodnejšo banko v letu 2018! Mladim prvo banko najpogosteje izberejo starši, velikokrat, ko so še otroci. Pri tej izbiri največkrat ostanejo, tudi če je ponudba pri drugi banki ugodnejša. Pa je to pametno za denarnico? Ni. Zato smo se med 15 bankami odločili poiskati najugodnejšo za osnovnošolce, srednješolce in študente!

17 resnic o denarju

»Končno predmet za življenje!« je nad predmetom osebne finance navdušena 15-letna dijakinja Milana. In ni edina. Podobno pravijo tudi drugi dijaki, ki se o denarju učijo v krožku mladi in denar ali v okviru drugih predmetov. Pa lahko tovrstna ponudba izobraževanja nekaterih šol vpliva tudi na vpise osnovnošolcev v srednje šole?

Mladi bodo februarja na informativnih dnevnih radovedno poizvedovali o programih različnih šol. Konkurenca je velika, mladi pa so vse bolj ozaveščeni o potrebah na trgu dela, ne nazadnje so preživeli tudi eno najhujših gospodarsko-finančnih kriz tega tisočletja. Nekateri so tudi na lasti koži okusili kremplje recesije, ko so starši zaradi odpuščanj ostali brez službe. Zato je še kako pomembno, da se mladi opremijo z znanjem upravljanja osebnih financ. Finančna pismenost je temeljno znanje za sprejemanje življenjskih odločitev. Nekatere šole orjejo ledino in osebne finance ponujajo mladim v okviru samostojnega rednega predmeta, druge v obliki krožka Mladi in denar ali pa te tematike obravnavajo v sklopu drugih predmetov. Najbolj pomembno pa je, kaj so od tega odnesli mladi. Poiskali smo njihovih 17 resnic o denarju.

1. Zaradi finančne pismenosti smo izboljšali družinski proračun

»Končno predmet za življenje!« komentira dijakinja Milana Kovačević s Srednje ekonomske, storitvene in gradbene šole Šolskega centra Kranj, smer ekonomski tehnik, in navdušeno nadaljuje: »Naučili smo se, v kateri banki je najbolj ugodno varčevati. Primerjali smo jih glede na višino obresti za depozite. Naučili smo se, kako zamenjati banko. Nekatere nasvete sem posredovala tudi staršem. Mogoče bomo tako izboljšali naš družinski proračun. Spoznala sem, da je varčevanje zelo pomembno. Za domačo nalogo sem obiskala banko in povprašala o ponudbi za dijake in študente. Prvič sem šla sama v banko in izvedela o možnostih varčevanja za mlade,« pojasnjuje.

»Krožek Mladi in denar sem začela obiskovati, ker me zanima vse, povezano s financami. V prihodnosti bi bila rada uspešna na več področjih, tudi finančnem. Krožek se mi zdi zanimiv in menim, da bi vsakdo moral vedeti o financah čim več, saj ta znanja potrebuje že pri vodenju lastnega gospodinjstva,« meni Katarina Marinović s Srednje ekonomske šole Ljubljana.

2. Slabe denarne navade lahko spremenim

»Spoznali smo, da so v nas denarni zapisi, to so prepričanja o denarju iz otroštva iz naših družin. Ter da smo mi tisti, ki lahko spremenimo slabe navade ravnanja z denarjem. Če bomo znali ravnati z malo denarja, denimo z žepnino, bomo potem znali tudi z denarjem, ki ga bomo zaslužili, ko bomo dobili prvo plačo,« razlaga 15-letna Laura Koprivšek s Srednje ekonomske, storitvene in gradbene šole Šolskega centra Kranj, smer ekonomski tehnik.

3. Le 20 odstotkov kupljenih stvari uporabljam v 80 odstotkih časa

»Izvedeli smo, da 20 odstotkov kupljenih stvari uporabljamo v 80 odstotkih časa. Rekla sem si, saj res, veliko stvari sem kupila, pa so mi obležale v omari. Škoda, da nisem tega že prej vedela. Zdaj se pri nakupih večkrat vprašam, ali stvar res potrebujem,« dodaja Laura Koprivšek.

4. Pametno je začeti varčevati že v mladosti

»Pridobivamo praktična znanja za življenje. Izvedeli smo, da je pametno začeti varčevati že v mladosti. Da je pomembno, da nekaj privarčujemo oziroma damo na stran nekaj denarja vsak mesec, za določen cilj, denimo za nakup novega računalnika ... Za vajo smo pogledali, kako razporediti žepnino in še kaj malega privarčevati za nakup želene stvari,« pojasnjuje Tjaša Eržen s Srednje ekonomske, storitvene in gradbene šole Šolskega centra Kranj, smer ekonomski tehnik.

5. Pomembno je, da ne porabim več, kot zaslužim

»Spoznali smo, da je pomembno, da ne porabimo več, kot zaslužimo, in da si naredimo finančni načrt. Vedeti moramo, kakšni so naši prihodki. Določiti si moramo kratkoročne in dolgoročne cilje,« dodaja Tjaša Eržen.

6. Zdaj vem, kaj početi z žepnino

»Že od malih nog sem prejemala žepnino. Zdaj imam svoj osebni bančni račun, na katerem vsak mesec privarčujem določen znesek denarja, ki ga bom potrebovala za počitnice in tudi za študij. Tudi mladi si moramo znati razporejati svoj denar in se naučiti varčevati, da bomo lahko samostojno zaživeli brez pomoči staršev,« pravi 18-letna Nina Fujs z ekonomske šole v Murski Soboti.

7. Z evidenco izdatkov sem se prvič zavedela, za kaj porabim denar

»Naučili smo se, da je pomembno voditi evidenco izdatkov. Za vajo smo mesec dni vodili svoj osebni proračun v aplikaciji Moj budget. Takrat sem se prvič zavedela, za kaj vse porabim denar. Prvič sem imela tudi pregled nad svojo denarno porabo,« opisuje Tjaša Eržen.

»Aplikacija Moj budget mi je 'ful kul', saj lahko redno spremljam svoje izdatke in prejemke ter na podlagi tega privarčujem denar. Veliko sem jo uporabljala tudi v mestu mode, v Milanu, kjer sem opravljala tritedensko prakso, in zapravljanje je bilo pod nadzorom,« dodaja 18-letna Klementina Grošelj z Gimnazije in srednje ekonomske šole Trbovlje.

8. Postajam vse bolj racionalna, samostojna in odgovorna v ravnanju z denarjem

»Izobraževanje o denarju in naložbah se mi zdi zelo dobra ideja, saj se s tem naučimo bolj racionalno ravnati z denarjem in posledično tudi z drugimi dobrinami. Tako postajamo bolj samostojni in odgovorni do sebe in okolice,« razmišlja Edina Kržalić, dijakinja srednje ekonomske šole na Roški v Ljubljani.

9. Bolje razumem delovanje bank in drugih finančnih ustanov

»Finančno opismenjevanje se mi zdi pomembno, ker se naučimo varčevati in bolj spretno vlagati denar. Bolje razumem delovanje bank in drugih finančnih ustanov, kroženje denarja in vlaganje,« pravi 18-letna Leja Mehić s srednje ekonomske šole na Roški v Ljubljani.

10. Prepoznam prevare in nevarnosti; ni vse tako rožnato, kot se zdi

»Profesorji vključujejo veliko primerov iz življenja, opozorijo pa tudi na prevare in nevarnosti pri upravljanju denarja in to, da ni vse tako rožnato, kot se včasih zdi,« omenja 18-letna dijakinja Ula Matek s Ekonomske šole Celje in dodaja, da so tamkajšnji dijaki krožek sprejeli z velikimi pričakovanji in odprtih rok.

11. Znam izbrati primeren poklic in poiskati delo

»Uči nas vsakdanje in življenjsko pomembne stvari, med drugim, kako si postaviti finančni cilj, oblikovati lasten proračun, voditi svoje izdatke, kako plačevati. Daje nam pomembne nasvete, kako si izbrati primeren poklic, kako si poiskati delo in informacije o študiju v tujini,« ugotavlja Ula Matek.

12. Vem, zakaj ima sosed več denarja od mene – ker ima boljše navade ravnanja z denarjem

»Porajajo se nam vprašanja, zakaj ima prijatelj več denarja kot jaz, kako je mogoče, da so naši sosedje najbogatejši v vsej ulici, zakaj so premožni ljudje sploh bogatejši od drugih. Odgovor je preprost: ker imajo boljše navade ravnanja z denarjem,« pravi Ula Matek.

13. Upravljanje denarja je za mlade naporno, toda zdaj vsaj vemo, kako se tega lotiti

»Vsak bo moral, ne glede na poklic, ki ga bo izbral, upravljati svoje finance. Z znanji, ki jih dobimo v šoli, lahko to s svojo žepnino in štipendijo počnem že zdaj. Všeč mi je, da obravnavamo zelo praktične stvari,« pravi 18-letni Sanel Alić z Ekonomske šole Ljubljana. Njegova sošolka Jasmina Avsec priznava, da je upravljanje denarja za mlade včasih kar naporno: »Prve štipendije, žepnine, prvo študentsko delo, pa vedno premalo denarja za zadovoljitev vseh naših želja ...«

14. Najprej potrebujem varnostno denarno rezervo

»V spominu mi je najbolj ostalo področje varčevanja. Najprej za varnostno rezervo, nato za večje udobje in cilje v prihodnosti, tudi za pokojnino, čeprav se nam zdi danes še tako daleč. Varčevanja sem se resno lotila tudi sama. Sicer z manjšimi zneski, a čez mesece in leta jih bom, upam, primerno oplemenitila,« pravi 18-letna Patricija Verbič Kovačič s Šole za storitvene dejavnosti Velenje.

15. Najbolj neverjetna tema so pokojnine; o tem do zdaj sploh nisem razmišljala

»Osebne finance se mi zdijo zelo poučen in uporaben predmet za vsak dan. Pridobili smo znanja o upravljanju denarja, varčevanju, zadolževanju, kreditnih karticah, osebnem proračunu in finančnih svetovalcih, zavarovanjih ... Najbolj neverjetna tema so se mi zdele pokojnine. O tem nisem do zdaj nikoli razmišljala in to, da se znižujejo, me je kar malce prestrašilo. Tudi staršem so te informacije koristile in velikokrat se pogovarjamo, kako pravočasno ukrepati,« pravi 17-letna Tanja Friškovec iz Šole za storitvene dejavnosti Velenje.

16. Ko se spomnim na trženjsko hipnozo, se izognem nepotrebnim nakupom

»V 3. letniku smo imeli predmet osebne finance. Zaradi številnih uporabnih nasvetov za življenje se mi zdi kot del splošne izobrazbe, ki bi jo potreboval vsak dijak. Sama že redno vodim evidenco izdatkov in prihodkov ter jih skrbno načrtujem. V prodajalnah se velikokrat spomnim na trženjsko hipnozo oziroma načine, ki jih prodajalci uporabijo, da bi nas pritegnili k nakupu. In znanje mi pomaga, da se nepotrebnim nakupom izognem,« meni 18-letna Katja Friškovec s Šole za storitvene dejavnosti Velenje.

17. Želim si finančno varnost ter kakovostno življenje zdaj in v prihodnosti

»Vodenje in upravljanje osebnih financ je zame zelo pomembno, da si bom zagotovila finančno varnost ter kakovostno življenje zdaj in v prihodnosti. Znanje s finančno-ekonomskega področja, ki sem ga pridobila v šoli, mi bo koristilo pri načrtovanju osebnih financ, saj je zelo pomembno, kdaj in za kaj bom porabila denar ter kako ga bom z varčevanjem in naložbami v vrednostne papirje, zlato in nepremičnine oplemenitila,« pravi 18-letna Martina Reich s Srednje ekonomske šole Maribor.

0
Komentiraj

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.