(intervju) Kako je 29-letni Slovenec brez službe postal kriptomilijonar (intervju) Kako je 29-letni Slovenec brez službe postal kriptomilijonar Na spletu je cel kup zgodb mladih o tem, kako so postali milijonarji, ne da bi dvignili mezinček. Sliši se sanjsko, kajne?
Za kazen pa brez žepnine! Za kazen pa brez žepnine! Včasih starši preprosto ne vedo, kako ukrotiti svoje otroke, in posegajo po zares drastičnih ukrepih. »hišni zapor« je zdaj le dodatek, bolj boli odvzem tehnike, najbolj pa udari odvzem žepnine, pravi 17-letni maks.
Preverite, kakšne podjetniške čudeže so ustvarili mladi v le 24 urah Preverite, kakšne podjetniške čudeže so ustvarili mladi v le 24 urah Ne boste verjeli, kakšne inovativne ideje kapnejo mladim v 24 urah! Izumili so naročnino za ležišča, iznašli center za igranje igric, cocktomat in cocktailjado – mešanje koktajlov iz cockte, pa tudi inovativno prodajo osnovnih kosov oblačil prek družbenih omrežij. Za svoje ideje so dobili tisočaka in tudi možnost sodelovanja s podjetjem pri dejanski izvedbi.
Štoparske zgodbe: kako dva meseca potovati in za to porabiti le stotaka Štoparske zgodbe: kako dva meseca potovati in za to porabiti le stotaka Čeprav se zdi, da nihče ne potuje več z avtoštopom, se motite. Gea je s fantom za dvomesečno potovanje iz Slovenije do Maroka za prevoz odštela le 100 evrov, Jure je prepotoval Balkan z le 20 evri, urban pa do Ukrajine skoraj ni porabil centa.
Vroči jeziki za mlade. kaj se najbolj splača znati? Vroči jeziki za mlade. kaj se najbolj splača znati? Znanje tujih jezikov je postalo vrednota, ki šteje v življenju in poklicu. več jezikov znaš – več veljaš! mladi se tega zavedajo, zato se jezikov pridno učijo. zanimivo pa je, da nekateri začnejo že pri osmih mesecih starosti.
Mladi, ki so videli skoraj ves svet. Kako jim je to uspelo? Mladi, ki so videli skoraj ves svet. Kako jim je to uspelo? Nekateri mladi se lahko pohvalijo, da so pri svojih 20 letih videli že kar nekaj sveta. Kako si lahko to privoščijo? Delajo in varčujejo. Številni pa se vseeno za daljše počitnice priklopijo staršem, saj je to bolj udobno in ugodno. Pofirbcali smo, kako bodo mladi preživeli 10 tednov počitnic.
Študentje v 24 urah ustvarili podjetniški »čudež« Študentje v 24 urah ustvarili podjetniški »čudež« Čempijons, L'mone, Powerpuff in Žabice oziroma 4 ekipe podjetnih študentov, ki so na dogodku Innovative All-nighter nekaterim dobro poznanim podjetjem zgolj v 24 urah kot »na pladnju« postregle zmagovite in izvirne rešitve za njihove blagovne znamke.

Preverite, kakšne podjetniške čudeže so ustvarili mladi v le 24 urah

Ne boste verjeli, kakšne inovativne ideje kapnejo mladim v 24 urah! Izumili so naročnino za ležišča, iznašli center za igranje igric, cocktomat in cocktailjado – mešanje koktajlov iz cockte, pa tudi inovativno prodajo osnovnih kosov oblačil prek družbenih omrežij. Za svoje ideje so dobili tisočaka in tudi možnost sodelovanja s podjetjem pri dejanski izvedbi.

Podjetja se več tednov, mesecev ukvarjajo z najrazličnejšimi strategijami, ki bi pritegnile in prepričale mlade, da je njihov izdelek tisti »pravi«. Včasih se zato splača po dobre ideje obrniti kar nanje – ti se neobremenjeno spopadajo s težavami in iščejo rešitve, ki jih odrasli in preveč vpeti ne vidijo več. BTC, Sportina, Cockta in Studio Moderna so tako v 24 urah dobili ideje, kako pridobiti mlade stranke. Zmagovalne in izvirne ideje so jim ponudile štiri ekipe podjetnih študentov – Čempijons, L'mone, Powerpuff in Žabice, v le 24 urah na dogodku Innovative All-Nighter, ki ga organizira društvo TopEF z ljubljanske ekonomske fakultete (vodji projekta sta bili Aina Reljič in Maša Madon, predsednica društva). Izziv je bil, da v 24 urah najdejo rešitve, kako določeno blagovno znamko približati mladim. Tudi mi smo bili tam – z vprašanji, seveda. Kaj so nam povedali mladi?đ

ZMAGOVALNA IDEJA: GAMING CENTER V BTC

Ekipa: Čempijons – Klara Žbontar, Gašper Pfajfar, Barbara Orličnik in Emily M. Šimnic

Nagrada: bon v vrednosti 1.000 evrov od BTC

»Naša ideja je bila ustanovitev igralnega, 'gaming' centra v Areni. Vseboval bi različne igralne konzole in računalnike, na katere bi lahko mladi prihajali igrat in se obenem tudi družili. Za večje navdušence bi potekali tedenski turnirji in mesečni glavni turnirji v različnih računalniških igrah za nagradne sklade.«

Kako ste s svojo idejo prepričali podjetje? »V zadnjih letih je ta scena doživela pravi razcvet, ponekod po svetu je priznan že kot šport. Tudi v Sloveniji potekajo turnirji v določenih računalniških igrah, vendar še vseeno to področje ni toliko razvito kot drugje po svetu. Našo poslovno rešitev so v BTC videli kot korak naprej. Idejo smo tudi preverili med mladimi z intervjuji v BTC in na družbenih omrežjih. Zanimanje za morebitno sodelovanje smo pridobili pri trenutno glavnih akterjih na slovenski 'gaming' sceni. Prikazali smo inovativnost in originalnost, saj česa takega Slovenija še ni videla, in to je BTC prepoznal.«

Kako ste se lotili naloge? »Razmišljali smo, kako bi pritegnili mlade v BTC za kaj drugega kot le šoping. Ker nočni klubi ne pridejo v poštev, smo se osredotočili na druge stvari, ki jih mladi radi počnejo v prostem času. Prva stvar, ki nam je prišla na pamet, je bila igranje igric. Odšli smo v BTC in povprašali mlade. Večina anketiranih je odgovorila, da doma igrajo igrice in da bi z veseljem prišli v BTC, da bi to počeli s svojimi kolegi. Takrat se nam je posvetilo, da bi lahko ustanovili tak center. Ko smo razmišljali o prostoru, smo se spomnili na Areno, ki že dolgo časa ne izkorišča svojih zmogljivosti. Naša ideja bi dejansko bila finančno izvedljiva, saj bi bila potrebna le manjša prenova prostora, po drugi strani pa bi izkoristili prostor, ki zdaj miruje.«

Boste idejo izpeljali do konca? »Seveda želimo idejo v sodelovanju z BTC razviti do konca. Upamo, da bo tudi dejansko uresničena in da bo center obstajal.«

Kaj boste naredili z nagrado? »Nagrado bo zapravil vsak po svoje.«

ZMAGOVALNA IDEJA: MESEČNA NAROČNINA ZA LEŽIŠČE

Ekipa: Žabice – Vid Janša, Jerneja Šubic, Lan Belič, Meta Pezdir

Nagrada: 1.000 evrov ter možnost predstavitve ideje drugim predstavnikom podjetja Studio Moderna (Dormeo)

»Podjetju smo predlagali nov poslovni model – naročniški model kupovanja in lastništva ležišča. Uporabnik lahko svoj naročniški paket (ter s tem tudi ležišče) prilagaja po meri ter za uporabo ležišča plačuje mesečno premijo, ki je odvisna od izbranega paketa. Po potrebi lahko svoj naročniški paket spremeni/pretrga. Tako uporabniku ni treba razmišljati, kaj bo storil s starim ležiščem, ko bo kupoval novo posteljo, ko se bo selil ali pa ko si bo želel kakovostnejšega ležišča.«

Kako ste s svojo idejo prepričali podjetje? »Z ekipo smo najprej poiskali glavne težave, s katerim se srečuje podjetje – torej, zakaj se blagovni znamki še vedno ni uspelo približati mladim. Naše ciljno občinstvo so bili mladi do 30 let, zato smo pri oblikovanju ideje izvirali iz sebe in svojih trenutnih težav in izzivov. Blagovna znamka Dormeo je najverjetneje prepoznala tudi to, da je naša ideja skupaj z njihovimi sredstvi lahko hitro uresničljiva in da jo lahko kakovostno razdelamo.«

Kako ste se lotili naloge? »Zdi se nam pomembno, da smo ob izbiri ideje po možganski nevihti upoštevali tudi širši kontekst (trende v panogi ter sredstva podjetja) ter tako izbrali idejo, ki je izvedljiva in uresničljiva. Težko določimo trenutek 'klika', saj smo se naloge lotili zelo sistematično. Za nas je bilo odločilnih več trenutkov, in sicer ko smo opredelili težavo, izbrali idejo in najboljšo možno predstavitev naših idej.«

Boste idejo izpeljali do konca? »Glede na preliminarno analizo, ki smo jo izvedli, menimo, da je ideja dobra ter izvedljiva in uresničljiva. Obetamo si torej, da bomo idejo razvijali v sodelovanju s Studiem Moderna. Potrebna je seveda še podrobnejša in obsežnejša analiza, upamo pa, da boste že čez nekaj mesecev lahko tudi vi uživali na Dormejevem ležišču – na naročnino.«

ZMAGOVALNA IDEJA: COCKTOMAT IN COCKTAILJADA

Ekipa: L'MONE – Jan Ignatijev, Kaja Bukovec, Manuel Felda, Tina Ocvirk

Nagrada: 1.000 evrov, ki jim jih je podelilo podjetje Cockta

»Naš izziv je bil cockto približati mladim. Ugotovili smo, da na to pijačo nismo tako čustveno navezani kot naši starši. V okviru kampanje s sloganom Čas je za osvežitev smo predstavili štiri glavne inovativne ideje. Prva je bila prenovljena embalaža, ki je vizualno privlačna in je mladi po uporabi ne bi zavrgli, ampak uporabljali tudi pozneje. Druga ideja je cock­tomat, ki bi bil postavljen v središču mesta in bi interaktivno omogočal svežo pripravo cockte. Kozarec bi se za steklom premikal po tekočem traku, vanj bi se na različnih stopnjah po naši želji dodajali led, limone ter željen okus cockte. Tretja ideja je ledomat, ki bi ga postavili na mesta, kjer se mladi družijo v večernih urah. Ob nakupu cockte bi na zamašku dobili enkratno geslo, s katerim bi na ledomatu dobili manjšo količino ledu, ki bi bila v poletnih dneh še kako dobrodošla. Naša zadnja ideja je cocktailjada. Dogodek bi potekal vsako prvo poletno soboto, nanj pa bi se prijavile skupine, ki bi tekmovale v mešanju koktajlov. Glavna sestavina bi bila cockta, zmagovalen recept pa bi se za krajši čas natisnil tudi na embalažo.«

Kako ste s svojo idejo prepričali podjetje? »Poleg vseh dogodkov, ki so bili povezani s koktajli, smo bili edina skupina z dvema tehnološkima izdelkoma, ki imata velik potencial za dobro promocijo cockte. Eden izmed glavnih razlogov, da smo prepričali žirijo, je zagotovo vizualizacija naših idej, s katero si je žirija celotno kampanjo lažje predstavljala.«

Kako ste se lotili naloge? »Začeli smo z raziskavo podjetja in lastnika, kam sega njegovo zaledje, oglaševanje, ki so ga uporabljali v preteklosti, njihove potrebe in problematike. Poskušali smo se osredotočiti na vse vidike, ki bi mlade prepričali k nakupu cockte. Predloge smo skrčili na tiste, ki so se nam zdeli najbolj primerni in edinstveni. Končne ideje pa nato tudi predstavili naključnim mladim in prav njihov pozitiven odziv je bil tisti 'klik', da razmišljamo v pravo smer. Vse ideje smo na koncu podkrepili, povezali in oblikovali v celotno zgodbo s sloganom Čas je za osvežitev.«

Boste idejo izpeljali do konca? »Seveda si želimo, da bi idejo skupaj s podjetjem razvijali in oblikovali tudi v prihodnje.«

Kaj boste naredili z nagrado? »Glede na to, da vsi zelo radi potujemo, nam bo ta denar precej pomagal pri izpolnjevanju naših poletnih načrtov.«

ZMAGOVALNA IDEJA: VIDEI O KOMBINIRANJU OBLEK ZA GENERACIJO XYZ

Zmagovalna ekipa: The Powerpuff Girls – Špela Koželj, Irena Semenič, Kaja Klasinc

Nagrada: boni za trgovine Sportina v vrednosti 1.000 evrov.

»Opazile smo, da podjetje premalo vlaga v promocijo ponudbe na spletnih omrežjih, kjer smo mladi najbolj aktivni in odzivni na tovrstna oglaševanja. Predstavile smo kampanjo Generacija XYZ, ki temelji na kratkih idejnih videih, v katerih lahko kupci spremljajo ponudbo aktualne kolekcije. V videu predstavimo osnoven kos, ki se lahko kombinira na več različnih načinov, s tem pa zajamemo raznolikost in raznovrstnost mladih. Naše sporočilo je, da v trgovini XYZ lahko vsak najde nekaj zase, a hkrati vedno ostane zvest sam sebi.«

Kako ste s svojo idejo prepričali podjetje? »Prepričali smo jih zaradi možnosti takojšne uresničitve projekta, saj so predstavniki podjetja na predstavitvi izziva poudarili, da to potrebujejo. Poleg tega je ideja nova in je trenutno še ni mogoče zaslediti pri konkurenčnih znamkah. Zavedale smo se tudi, da je zelo pomembno predstaviti končni izdelek, v našem primeru video, in ne samo hipotetično govoriti o rešitvah.«

Kako ste se lotili naloge? »Že na začetku smo se zavedale, da bo izpeljava naše ideje zahtevna. Tu nam je pomagala naša različnost, saj je vsaka izmed nas prispevala svoje vrline, ki so se skladno dopolnjevale. Izvedle smo anketo, odšle v poslovalnico XYZ in posnele video, sledil pa je težji del – montaža videa, priprava kampanje in slogana ter končne predstavitve. Na neki točki ustvarjanja in igranja z besedami, slikami in animacijami smo točno vedele, da imamo, kar želimo.«

Boste idejo peljali do konca? »Odziv podjetja Sportina je bil zelo pozitiven, saj so nas povabili k sodelovanju pri dejanski izpeljavi kampanje. Vse smo zelo navdušene in se veselimo prihajajočih izzivov. Upamo, da bomo projekt res uresničili.«

Kaj boste naredili z nagrado? »Nagrado bomo absolutno unovčile in si privoščile kaj lepega.«

0
Komentiraj

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.