(intervju) Kako je 29-letni Slovenec brez službe postal kriptomilijonar (intervju) Kako je 29-letni Slovenec brez službe postal kriptomilijonar Na spletu je cel kup zgodb mladih o tem, kako so postali milijonarji, ne da bi dvignili mezinček. Sliši se sanjsko, kajne?
Za kazen pa brez žepnine! Za kazen pa brez žepnine! Včasih starši preprosto ne vedo, kako ukrotiti svoje otroke, in posegajo po zares drastičnih ukrepih. »hišni zapor« je zdaj le dodatek, bolj boli odvzem tehnike, najbolj pa udari odvzem žepnine, pravi 17-letni maks.
Preverite, kakšne podjetniške čudeže so ustvarili mladi v le 24 urah Preverite, kakšne podjetniške čudeže so ustvarili mladi v le 24 urah Ne boste verjeli, kakšne inovativne ideje kapnejo mladim v 24 urah! Izumili so naročnino za ležišča, iznašli center za igranje igric, cocktomat in cocktailjado – mešanje koktajlov iz cockte, pa tudi inovativno prodajo osnovnih kosov oblačil prek družbenih omrežij. Za svoje ideje so dobili tisočaka in tudi možnost sodelovanja s podjetjem pri dejanski izvedbi.
Štoparske zgodbe: kako dva meseca potovati in za to porabiti le stotaka Štoparske zgodbe: kako dva meseca potovati in za to porabiti le stotaka Čeprav se zdi, da nihče ne potuje več z avtoštopom, se motite. Gea je s fantom za dvomesečno potovanje iz Slovenije do Maroka za prevoz odštela le 100 evrov, Jure je prepotoval Balkan z le 20 evri, urban pa do Ukrajine skoraj ni porabil centa.
Vroči jeziki za mlade. kaj se najbolj splača znati? Vroči jeziki za mlade. kaj se najbolj splača znati? Znanje tujih jezikov je postalo vrednota, ki šteje v življenju in poklicu. več jezikov znaš – več veljaš! mladi se tega zavedajo, zato se jezikov pridno učijo. zanimivo pa je, da nekateri začnejo že pri osmih mesecih starosti.
Mladi, ki so videli skoraj ves svet. Kako jim je to uspelo? Mladi, ki so videli skoraj ves svet. Kako jim je to uspelo? Nekateri mladi se lahko pohvalijo, da so pri svojih 20 letih videli že kar nekaj sveta. Kako si lahko to privoščijo? Delajo in varčujejo. Številni pa se vseeno za daljše počitnice priklopijo staršem, saj je to bolj udobno in ugodno. Pofirbcali smo, kako bodo mladi preživeli 10 tednov počitnic.
Študentje v 24 urah ustvarili podjetniški »čudež« Študentje v 24 urah ustvarili podjetniški »čudež« Čempijons, L'mone, Powerpuff in Žabice oziroma 4 ekipe podjetnih študentov, ki so na dogodku Innovative All-nighter nekaterim dobro poznanim podjetjem zgolj v 24 urah kot »na pladnju« postregle zmagovite in izvirne rešitve za njihove blagovne znamke.

3. tekmovanje iz finančne pismenosti Lovro in Tilen državna prvaka iz znanja financ

Na tekmovanju iz finančne pismenosti se je spopadlo 66 osnovnošolcev in dijakov iz 22 šol. Dijak Škofijske klasične gimnazije Šentvid Lovro Bogataj in osnovnošolec Tilen Tratnik iz OŠ ob Rinži Kočevje sta zmagovalca 3. državnega tekmovanja iz finančne pismenosti, ki ga je na Ljubljanski ekonomski fakulteti organizirala Revija moje finance. Naj učitelja pa sta postala Tadej Rifel in Lorieta Pečoler.

Srednješolec Lovro Bogataj je od 30 možnih osvojil kar 29 točk, osnovnošolec Tilen Tratnik pa 28. »Z uvrstitvijo sem zelo zadovoljen, super je! Zdelo se mi je, da je bil test lahek, vendar takšne uvrstitve vseeno nisem pričakoval,« je po tekmovanju žarel Lovro Bogataj. In kako se je pripravljal? »Dobro sem obdelal pripravljalna vprašanja in večkrat obiskal krožek Mladi in denar.« Podobno je zmaga presenetila tudi osnovnošolca Tilna Tratnika: »Z uvrstitvijo sem zelo zadovoljen, saj je prišla čisto nepričakovano. Test se mi je zdel težek, vendar se ni pojavilo nič presenetljivega. Rad se prijavljam na različna tekmovanja, še zlasti iz matematike.« Tilen sicer svoje finančno znanje vsak dan uporablja tudi v praksi: »Doma mi starši dajejo žepnino, s katero z lahkoto pridem čez mesec in še kaj prihranim, saj denarja ne zapravljam za neumne stvari.«

Med srednješolci je sicer tekmovalo 48 mladih s 17 srednjih šol, osnovnošolcev pa je bilo 18 s petih osnovnih šol. Na drugem mestu med srednješolci se je znašel Klemen Grl z ljubljanske Gimnazije Poljane, med osnovnošolci pa Žan Kočunik iz OŠ Brezno-Podvelka.

Zlato, srebrno, bronasto …

Že prvi dve leti tekmovanj sta pokazali, da so mladi na krožkih Mladi in denar usvojili veliko finančnega znanja, letošnji rezultati pa kažejo še dodatni napredek. Mladi so imeli za odgovore na 30 vprašanj na voljo eno uro. Večina je presegla polovico vseh možnih točk, veliko pa je bilo tudi takih, ki so pravilno odgovorili na 25 zahtevnih vprašanj in še več. Najboljši so poleg praktičnih nagrad prejeli tudi zlata, srebrna in bronasta priznanja, vsi preostali pa priznanja za sodelovanje.

S »trojčki« v boj

Tekmovanja so se lahko udeležili trije najboljši iz vsake šole. Nekatere šole so zato že prej organizirale interno tekmovanje in na državno tekmovanje potem poslale najboljše tri, ki so sestavljali ekipo vsake šole. Med srednjimi šolami so se kot ekipa najbolje izkazali dijaki Škofijske klasične gimnazije Šentvid z mentorjem krožka Tadejem Riflom, ki je tako postal tudi naj učitelj finančnega opismenjevanja srednješolcev: »Zmage, iskreno rečeno, res nisem pričakoval, čeprav fante dobro poznam in vem, česa so sposobni. Še posebno sem vesel, da je Lovro osvojil prvo mesto, saj se je šele v tem šolskem letu pridružil našemu krožku. Tega, zahvaljujoč projektu Mladi in denar ter moji vztrajnosti, kljub skromni udeležbi izvajamo že tretje leto zapored,« je zadovoljen Tadej Rifel.

Med osnovnošolci pa je zmagala ekipa z OŠ Koseze, naj učiteljica je postala njihova mentorica Lorieta Pečoler: »Uspeha svojih učencev sem res zelo vesela in zelo mi je žal, da nisem bila z njimi na dan tekmovanja, saj sem bila na seminarju v Franciji. Po končanih predavanjih so kolegi iz 14 evropskih držav z mano z veseljem nazdravili uspehu Filipa, Marcela in Nina,« je zadovoljna učiteljica in doda: »Fantje so s svojimi rezultati samo potrdili, da so na področju financ res dobro podkovani. Krožek radi obiskujejo in so za delo zelo motivirani. S svojo zavzetostjo za delo tudi mene spodbujajo, da se na tem področju dodatno izobražujem, da jim lahko ponudim kaj novega. Predvsem pa se mi zdi pomembno, da do denarja postanejo odgovorni, da to ni nekaj samoumevnega in da se zavedajo, da je finančna prihodnost odvisna od njih samih.«

Vključenih že 230 učiteljev iz 150 šol

Tekmovanje iz finančne pismenosti je del projekta Mladi in denar, ki ga je pred štirimi leti začela revija Moje finance. V projekt je do letos vključenih že 230 učiteljev, ki na 150 osnovnih in srednjih šolah iz vse Slovenije svoje finančno znanje potem naprej delijo med mlade. Tovrstnih finančnih tematik pa se čedalje več mladih uči tudi v okviru rednega predmeta, saj je nekaterim šolam te finančne vsebine uspelo uvrstiti v odpri kurikulum. Več tovrstnih aktivnosti bo dolgoročno zagotovo pripomoglo k dvigu splošne ravni finančne pismenosti v Sloveniji, ki pa je trenutno še vedno zelo nizka.

0
Komentiraj

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.