Reportaža s 3. poletne finančne šole: Mami, oči, to sem se naučil v štirih dneh o financah   Reportaža s 3. poletne finančne šole: Mami, oči, to sem se naučil v štirih dneh o financah   Na enem mestu smo združili, kaj vse so se mladi naučili na 3. poletni finančni šoli. Letos jo je obiskalo 25 mladih, starih od 11 do 18 let. Obiskali smo banko, družbo za upravljanje, ljubljansko borzo, ekonomsko fakulteto in študentski servis. Spoznali smo tudi življenje komedijanta Saša Stareta, milijonarja Damiana Merlaka, glasbenika Primoža in Boštjana iz Siddharte ter zvezdo na Instagramu Gajo Prestor. Kaj vse se je dogajalo, smo spremljali prek www.financna-sola.si.   
To so najstniki z več 10 tisoč sledilci To so najstniki z več 10 tisoč sledilci Tristan - krompirček, Gaja, Žan in Nejc imajo po več 10 tisoč sledilcev na družbenih omrežjih. Kako so si odprli vrata do kariere na spletu in ali s tem že kaj služijo?
To so državni prvaki iz finančne pismenosti. Bravo! To so državni prvaki iz finančne pismenosti. Bravo! Na 4. državnem tekmovanju iz finančne pismenosti za mlade, ki se o osebnih financah učijo v okviru projekta Mladi in denar, se je pomerilo 66 dijakov in učencev s 23 šol. Prvaki so Nino Sajič z OŠ Koseze, Gregor Lončar z Ekonomske šole Celje in Vita Volgemut z II. gimnazija Maribor. Naj učitelji pa so Lorieta Pečoler z OŠ Koseze, Metka Bombek z Ekonomske šole Celje in Jerneja Kučina z Gimnazije Jesenice. Čestitamo!
(v spomin) Učiteljica Gabi, hvala (v spomin) Učiteljica Gabi, hvala Gabrijela Blaznek - Gabi je bila učiteljica z veliko začetnico. Izžarevala je neverjetno energijo. Bila je zagnana, samoiniciativna, optimistična, srčna. Revolucionarka. bila je ena prvih učiteljic pri nas, ki ji je uspelo umestiti predmet o osebnih financah v redni del pouka. Poučevala je ekonomske predmete na gimnaziji in ekonomski srednji šoli Trbovlje.
Mladi poleti zaslužijo tudi po več tisoč evrov. Kako do dela? Mladi poleti zaslužijo tudi po več tisoč evrov. Kako do dela? Dvaindvajsetletna Ajda je s počitniškim delom v wellness centru skupno zaslužila približno 2.300 evrov, Anja v ZDA več kot tri tisočake, Ana pa od 200 do 500 evrov na mesec. Kakšno delo si je pametno izbrati in s katerim lahko zaslužite največ?
Kako bi mladi prodajali mladim Kako bi mladi prodajali mladim Kako mladi nakupujejo? Sta Instagram in Facebook pomembna? Študenti so o nakupovalnih navadah mladih razmišljali na dogodku innovative all-nighter, kjer so v 24 urah podjetjem pripravili strategijo za osvajanje mladih. Predstavljamo zmagovalce.
Mladi, carji e-nakupov. kako klikajo in lovijo ugodnosti Mladi, carji e-nakupov. kako klikajo in lovijo ugodnosti Skoraj polovica Slovencev nakupuje prek spleta, od tega kar 70 odstotkov mladih med 16. in 30. letom, večina za nakupe porabi okoli 50 evrov. Največkrat si priklikajo oblačila, kozmetiko, dodatke za telefon, tudi potrebščine za šolo. Nekateri so se tudi že opekli. Kaj pa starši pravijo na to?

Kako bi mladi prodajali mladim

Kako mladi nakupujejo? Sta Instagram in Facebook pomembna? Študenti so o nakupovalnih navadah mladih razmišljali na dogodku innovative all-nighter, kjer so v 24 urah podjetjem pripravili strategijo za osvajanje mladih. Predstavljamo zmagovalce.

Kaj je pomembno mladim kupcem? S pomočjo mladih smo izluščili pet glavnih stvari.

CENA VS. KAKOVOST: Mlade zanima, kako dobiti čim več po čim nižji ceni. »V povprečju za mlade vrednost izdelka temelji predvsem na kakovosti in ceni. Mladi porabniki so zelo nezvesti v smislu pripadnosti točno določenemu izdelku,« opaža 21-letna Diana, ena izmed članic zmagovalne ekipe Kreativni študenti, ki so pripravile zmagovalno strategijo za ekonomsko fakulteto v Ljubljani na dogodku Innovative All-nighter.

IZKUŠNJA, ESTETIKA IN AVTENTIČNOST: Velik pomen ima tudi videz izdelka, bolj je estetsko dodelan, večje je zanimanje zanj. »Želimo biti drugačni in veliko damo na avtentičnost, izkušnje in doživetje,« menijo člani skupine Turistica - Andreja Gradišek (22 let), Lea Podgoršek (22 let) in Miha Košir (22 let) ter Eva Lamberšek (23 let).

RAZMIŠLJANJE Z DANES NA JUTRI: »Mladi živijo iz dneva v dan in ne razmišljajo dolgoročno,« opažajo 21-letni Lucijan Kvar in Ana Marija Udovič ter 22-letni Tadej Aleš, člani zmagovalne ekipe TaLuNa, ki je pripravila najboljšo strategijo za Zavarovalnico Triglav.

SAMOINICIATIVNOST: »Mladi imamo dostop do veliko informacij, zato se o stvareh predhodno informiramo, samoiniciativno raziščemo ozadje,« povedo člani TaLuNe.

PRAKTIČNOST UPORABE: Mladim je pomembna praktičnost, ki je pričakovana zaradi njihovega energičnega tempa življenja. »V mislih nimamo le praktičnosti izdelkov, ampak tudi načinov uporabe. Všeč nam je vse, kar poteka hitro in konkretno, ne maramo dolgovezenja, zato želimo, da je vse, kar je na voljo, izjemno praktično in uporabno,« strnejo članice skupine LLUV - Valerija Oblak (22 let), Lara Burkat (22 let), Lara Vučić (21 let), Urška Bastarda (21 let), ki so si zamislile zmagovalno strategijo za podjetje Studio Moderna.

Vse te točke so mladi imeli v mislih, ko so v 24 urah sestavljali prodajno strategijo za nekatera največja podjetja v Sloveniji, ki bi rada svoje izdelke približala mladim.

Kdaj so mladi pripravljeni plačati več

Čeprav naj bi veljajo splošno prepričanje, da so mladi zapravljivi in nepremišljeni kupci, ne smemo zanemariti dejstva, da na nakupovanje izdelkov in plačevanje storitev mladih vpliva cvenk v denarnici. V dijaških in študentskih letih pa ga ni ravno na pretek, zato po mnenju študentov, ki so zmagali na dogodku Innovative All-nighter, mladi zelo dobro premislijo, preden se podajo v večji oziroma dražji nakup. Seveda je za mlade še vedno pomembno, da cena ni v višavah in da je dostopna, a so primeri izdelkov, storitev, ko so vendarle pripravljeni odšteti tudi nekoliko več denarja. »Čeprav se mladi dojemajo kot izjemno zapravljivi, se še vedno zanimamo za ceno in nam razlika med plačanim in pridobljenim pomeni veliko,« menijo študentje skupine TaLuNa, ki so pripravili zmagovalno strategijo za Zavarovalnico Triglav. Tudi študentje zmagovalne ekipe Turistica, ki so bili nagrajeni za inovativno rešitev Gorenja Group, menijo, da je cena zelo pomembna. »A če nam dodana vrednost izdelka ali storitve nekaj pomeni, smo pripravljeni odšteti več,« odgovarjajo. Študentke skupine LLUV povedo, da so za izdelke, ki jih bodo uporabljali več časa, več let in vedo, da so kakovostni, pripravljeni odšteti več denarja. »To so na primer telefon, računalnik, gospodinjski aparati, avto itd.,« naštejejo. Enaindvajsetletna Diana pa nam je še povedala, da so mladi po njenem mnenju več denarja pripravljeni odšteti za izdelke oziroma storitve s področja osebne nege, kot so vlažilne kreme ali pa masaže. »Nekateri pa raje odštejejo več za dobro znamko telefona ali računalnika. Seveda je na koncu vse odvisno od posameznikovih želja,« še doda študentka Diana. Z njo se strinjajo tudi študentje skupine TaLuNa. »Včasih smo pripravljeni plačati več za frizerja ali tehnologijo kot za kakovostnejšo hrano ali obleke.«

Hvala, ne!

Katere so tiste najpogostejše napake, ki jih počnejo trgovci, da odvrnejo mlade od nakupa. Ekipa študentk LLUV je povedala, da jih najbolj moti direktna in vsiljiva prodaja. »S tem prodajalci dosežejo ravno nasproten učinek, torej, da nas prav zaradi vsiljivosti izdelek ne zanima več. Če nekaj pritegne našo pozornost, se radi o stvari dobro pozanimamo, vendar ko sami to želimo,« povedo.

Vplivneži vplivajo na nas

Da so mladi fani družbenih omrežij in spletnih trgovin, se vse bolj zavedajo tudi podjetja. Spletne trgovine in družbena omrežja so danes postali za mlade eden izmed pomembnejših dejavnikov pri nakupnih odločitvah, povedo mladi, ki so pri svojih strategijah za podjetja veliko mislili nanje. »Na podlagi mnenj vplivnežev, blogarjev se hitreje odločimo za nakup oziroma imajo ti velik vpliv na naše želje in potrebe, zato so družbena omrežja odločilna za pridobivanje uporabnikov, navdušencev in kupcev,« povedo LLUV. In dodajajo, da je mladim zelo pomembno, da prek družbenih omrežij reklame in oglasi temeljijo na posredni ali neposredni zgodbi, ki pritegne in zbudi zanimanje ne le za določen izdelek, ampak tudi za podjetje kot celoto.» Družbena omrežja spodbujajo zavedanje o blagovni znamki,« pove ekipa študentov, ki se je poimenovala Turistica.

Popolna pa tudi nepopolna življenja na družbenih omrežjih imajo na nas velik vpliv, zato narašča priljubljenost vplivnežev - tako z vidika podjetij, ki si take advokate poiščejo, kot vplivnežev samih, razmišljajo mladi. Zelo pomembna je prisotnost podjetij na družbenih omrežjih z različnimi nasveti, popusti, izzivi in inovativnimi ponudbami za mlade.

0
Komentiraj

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.